Informacja Dyrektora Szkoły

Szanowni Rodzice

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych nauczyciele naszej szkoły, prowadzą zdalną realizację programów nauczania z wykorzystaniem komunikatorów, grup społecznościowych, wspierają uczniów przez bezpośredni kontakt elektroniczny i telefoniczny wykorzystując:

Messenger – aplikację do komunikacji z uczniami.

– Skype – aplikację do komunikacji z uczniami.

Bezpośredni kontakt telefoniczny i e-mailowy.

– Wykorzystują dostępne w internecie narzędzia i materiały edukacyjne.

Rada Pedagogiczna pracuje również nad modyfikacją Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania na czas zawieszenia zajęć i nauczania online oraz możliwościami zdalnego monitorowania i oceniania postępów uczniów. Szczególnie dbamy o przygotowanie uczniów klasy VIII do egzaminów ósmoklasisty.

We wszelkich sprawach proszę kontaktować się telefonicznie z wychowawcami klas i oddziałów przedszkolnych, z którymi mam ciągły kontakt lub przez e-maila szkoły: szkolahucisko@poczta.onet.pl. W zakładce plan lekcji znajdują się aktualne do obecnej sytuacji plany internetowych lekcji dla klas IV-VIII, klasy I-III mają uzgodniony kontakt z wychowawcami.

Nauczycielki przedszkola przekazują informacje dla rodziców:

Kochani Rodzice pamiętajmy o tym jak bardzo ważna jest wasza rola w zachęcaniu dzieciaczków do aktywności, wspieraniu i podsuwaniu mądrych zabaw. Pamiętajcie o tym, że nawet najfajniejsza zabawa nie może w tym wieku trwać zbyt długo! Przede wszystkim „Krótko i intensywnie”- to dewiza zabaw przedszkolaka. Wspierajmy małą oraz dużą motorykę dzieciaczków poprzez;

  • ruchy, w które zaangażowane jest całe ciało bądź jego znaczna część (jak podczas chodzenia, skakania, biegania, jazdy na rowerze, gimnastyka, taniec) – tego rodzaju codzienna aktywność dziecka to doskonała okazja do rozwoju koordynacji, koncentracji, to także czas, gdy efektywnie rozwija się układ nerwowy i.. właśnie motoryka mała (związana z czynnościami manualnymi, wymagającymi precyzji i skupienia np. (rysowanie, pisanie, lepienie z plasteliny , klejenie, wydzieranie, wycinanie, malowanie, budowanie z klocków, ugniatanie, chwytanie ).
  • dlatego tak ważna jest aktywność ruchowa, powiązana z zajęciami manualnymi. Poprawny rozwój w zakresie motoryki małej jest uwarunkowany ćwiczeniami z zakresu motoryki dużej – dlatego tak ważna jest aktywność ruchowa, powiązana z zajęciami manualnymi.

Jeśli nie wiemy jakie zajęcia, zabawy przeprowadzać w domu z dziećmi, proszę was odwiedzajmy strony internetowe, które podpowiadają nam jak wykorzystać wolną chwilę dla dzieci. Na Youtube to min: -Malocakids układy taneczne, -Fitness kids, – zumba dla dzieci To naprawdę interesujące rozwiązanie, nie tylko dla nich będzie to świetna zabawa ale również i dla rodziców. Zachęcamy Was do wspólnej pracy z dziećmi.

6 latki ćwiczą umiejętność pisania a także utrwalają pisownię poznanych już liter uzupełniając „Ćwiczenia grafomotoryczne. Szlaczki” oraz „Ćwiczenia grafomotoryczne. Kaligrafia”.

Angelika Król
Irena Mołdoch

Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” – Janusz Korczak

Jednocześnie chciałabym podziękować Państwu za wspieranie nauczycieli w tym trudnym dla nas wszystkich czasie, pomoc dzieciom w udostępnieniu narzędzi elektronicznych za pomocą których kontaktują się z nauczycielami. Dbajmy o siebie i swoich najbliższych. Pamiętajmy o podstawowych zasadach higieny. Sprawdzajmy na bieżąco informacje zamieszczane przez Ministerstwo Zdrowia, GIS i na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej a także stronę internetową naszej szkoły: sphucisko.pl.

Dziękuję wszystkim nauczycielom za podjęty trud nauczania elektronicznego, za wyjątkowe zaangażowanie i zrozumienie tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji.

Urszula Król

Dyrektor PSP w Hucisku

Linki do internetowych stron dydaktycznych:

https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/arkusze/2019-2 – Arkusze egzaminacyjne z języka polskiego, matematyki, języka angielskiego.

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

http://oke.waw.pl/artykuly/podglad.php?id_artykulu=3228 – arkusze egzaminacyjne przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego.

https://www.youtube.com/watch?v=Rnwwo9Zol6w – nauka słownictwa, wyrażeń, wymowy języka angielskiego na podstawie popularnych filmów.

https://www.macmillan.pl/aplikacja-quizlet – aplikacja do gier i zabaw utrwalających słownictwo z języka angielskiego.

https://www.talkenglish.com/speaking/travel/restaurant.aspx – dialogi sytuacyjne w języku angielskim.

https://www.starfall.com/h/ – strona internetowa ze słownictwem z języka angielskiego dla klas I-III.

https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/katalog/rozwiazania-cyfrowe/edesk/  – karty pracy i powtórki kumulatywne New English Adventure 1-3.

https://www.anglomaniacy.pl/ – strona internetowa z zagadnieniami gramatycznymi i leksykalnymi z języka angielskiego dla klas młodszych.

http://www.5minuteenglish.com/ – strona internetowa z zasobami do nauki języka angielskiego dla klas IV-VIII.

Class Dojo – aplikacja do komunikacji z uczniami i rodzicami.

Messenger – aplikacja do komunikacji z uczniami.

Skype – aplikacja do komunikacji z uczniami.

https://szaloneliczby.pl/ – materiały dydaktyczne z matematyki dla klas I – VIII

Praktyczne informacje dla rodziców  o higienie pracy uczniów oraz zasadach bezpieczeństwa w sieci

Jak zorganizować miejsce do nauki?

Pierwsza rzecz: oświetlenie

Wiadomo, że biurko powinno stać obok okna, a lampka stać po lewej stronie. Jednak bardzo ważne jest też natężenie światła i jego rodzaj.

Odpowiednie oświetlenie ma ogromny wpływ na to, jak nauka wchodzi nam do głowy. Słabe oświetlenie podczas nauki co prawda nie niszczy nam tak bardzo wzroku, ale za to osłabia możliwości mózgu do przyswajania nowych informacji. Im dłużej musimy uczyć się w takich warunkach, tym wolniej pracuje nasz mózg. Dlaczego tak się dzieje? To proste. Im słabsze oświetlenie, tym więcej wysiłku wymaga przeczytanie informacji, których po prostu dobrze nie widzisz. Jeżeli uczymy się czy pracujemy przy świetle naturalnym, jesteśmy o 25% bardziej produktywni niż gdybyśmy pracowali przy sztucznym oświetleniu – wtedy o tej samej porze bylibyśmy po prostu zmęczeni.

Jeżeli tylko się da, ucz się przy naturalnym świetle. Jeżeli to niemożliwe, zadbaj, żeby pokój był jasno oświetlony ciepłym, łagodnym światłem. Oprócz lampki na biurku włącz też górne oświetlenie. Generalnie, im jaśniej, tym lepiej. Tylko w żadnym wypadku nie używaj jarzeniówek!

Posprzątaj biurko

To niby oczywiste. Potrzebujesz sporo miejsca, żeby mieć gdzie pracować. Jeżeli na twoim biurku piętrzą się stosy książek, papierów i połamanych ołówków, straszną ilość czasu zmarnujesz na znalezienie tego, co akurat teraz jest ci potrzebne. Poza tym bałagan na biurku rozprasza cię i odrywa od nauki, a na dodatek ogrom rzeczy przytłacza i przypomina ci o tym, jak dużo pracy jeszcze cię czeka. Nie stresuj się niepotrzebnie. Za każdym razem, kiedy robisz sobie przerwę w nauce, przeznacz chwilę na uprzątnięcie biurka. To niewielki wysiłek, który znacznie poprawi jakość twojej pracy.

Usuń rozpraszacze

Jedno zdjęcie, które szczególnie lubisz, może zostać. Jednak pół biurka zastawionego zdjęciami rodziny, przyjaciół i zachodzącego słońca, to zdecydowanie za dużo. Zamiast się uczyć, będziesz marzyć o kolejnych wakacjach. Usuń z biurka wszystkie rzeczy, które nie są związane z tym, co akurat robisz.

Zorganizuj się

Na posprzątanym biurku masz dużo miejsca – ustaw tam wszystko, co będzie ci potrzebne: przybornik z długopisami, ołówkami, zakreślaczami, temperówką, gumką, książki, wodę i tak dalej. Przygotuj się do nauki tak, żebyś nie musiał się odrywać od pracy za każdym razem, kiedy zachce ci się pić. Nad biurkiem powieś tablicę korkową albo magnetyczną z listą zadań do wykonania i ważnymi notatkami. Ale uważaj – na bieżąco usuwaj z niej to, co już zrobiłeś. Inaczej będziesz miał przed oczami obklejoną karteczkami ścianę, na której nic nie da się znaleźć. Porządek przede wszystkim!

Zajmij się jedną rzeczą

Jeżeli wyznaczyłeś sobie miejsce do nauki, niech ono służy tylko do tego – podczas pracy nie zajmuj się niczym innym. Szanuj swój czas. Kiedy się uczysz, nie oglądaj telewizji, nie rozmawiaj przez telefon, ani nie śpiewaj. Jeżeli muzyka pomaga ci się skupić, włącz sobie coś spokojnego i najlepiej bez wokalu.

Na nauce spędzasz dużo czasu, dlatego przygotuj sobie miejsce, które

Motywuje cię do pracy

Postaw albo powieś nad biurkiem coś, co zachęci cię do nauki; sam wiesz najlepiej, co cię motywuje: to może być rodzinne zdjęcie, obraz z kojącym widokiem, plakat z życiowym mottem, widokówka z miejsca, do którego pojedziesz, jeżeli dobrze zdasz egzaminy, plakat twojego idola. Ważne, żeby pozytywnie działało na twoją motywację. Ale pamiętaj, nie przesadź – kiedy obwiesisz ścianę całą serią różnokolorowych obrazków, zamiast motywować, będą cię ciągle rozpraszać.

Dlaczego dzieci nie chcą się uczyć?

Otóż wcale nie dlatego, że są leniwe czy mało pojętne. Przyczyn należy szukać w ich otoczeniu, a bardziej konkretnie – w postawie dorosłych. Każde dziecko ma naturalną potrzebę zdobywania wiedzy. Rola rodzica polega tylko na tym, żeby go do tego nie zniechęcać! Oto wskazówki, które pomogą zachęcić dziecko do nauki.

12 przykazań dla rodzica:

1. Traktuj naukę dziecka jako rzecz świętą.

Nie przerywaj mu, nie wołaj do telefonu, wyłącz wszelkie źródła dźwięku. Mów, że: dajesz mu kanapki z rybą, że musi spać dziewięć godzin, być dotleniony itp., żeby mógł się lepiej skoncentrować w szkole. Niech dziecko widzi, że traktujesz to bardzo poważnie.

2. Zarządź, że wszystkie dzieci uczą się w tym samym czasie.

Niech żadne wtedy nie ogląda telewizji i nie gra na komputerze, a telefony będą wyciszone. To podstawowy błąd rodziców: pozwolić, by jedno z dzieci się bawiło, gdy drugie się uczy.

3. Pokaż, jak bardzo cenisz rozwijanie pasji.

Samodzielnie napisany referat, reesearch w książkach i internecie, zrobienie makiety – takie działania przyniosą dziecku więcej korzyści i satysfakcji niż przesiedzenie ośmiu lekcji w szkole.

4. W dni wolne staraj się rozszerzać wiedzę dziecka.

Daj mu okazję, żeby błysnęło w domu tym, czego się nauczyło w szkole. Zabierz je do muzeum. Jeśli teraz uczy się o  skałach, niech to będzie Muzeum Ziemi. Poznaje muzykę Chopina? Wykorzystaj to jako okazję do wyjazdu do Żelazowej Woli.

5. Naucz dziecko traktować naukę jak wyzwanie.

Pokazuj mu, jak wartościowe jest robienie czegoś, czego jeszcze nigdy się nie robiło, a co wydaje się trudne. Np. piecz ciasta, które wydają się skomplikowane do zrobienia, rozwiązuj najtrudniejsze krzyżówki.

6. Wpajaj mu pogląd, że mądrość to coś, nad czym trzeba pracować.

Jeśli uważasz, że ludzie po prostu rodzą się inteligentni albo nie, nie licz na to, że twoje dziecko będzie lubiło się uczyć. Po co ma to robić, skoro i tak od tego IQ mu nie wzrośnie?

7. Oceniając ludzi zmień kryterium. Na kryterium mądrości.

„Marek jest bardzo mądry, prawda? Dużo czyta”. Kładź nacisk na wytrwałość, a nie na efekty.

8. Chwal dziecko za prawdziwy wysiłek i upór.

Nigdy nie szafuj lekko rozdawanymi pochwałami i nie zachęcaj dziecka do oszukiwania dla uśpienia poczucia winy.

9. Uważaj, jakie bajki czytasz maluchowi.

Większość naszych tradycyjnych bajek swoją fabułę opiera na szczęśliwym przypadku, czyli sukces bohatera zależy od ślepego losu. Nie czytaj dziecku, że księżniczkę uwiezioną w wieży uwolnił książę, ale o tym, że przez wiele lat plotła linę z pajęczyny i sama się uwolniła.

10. Jak najczęściej mów dziecku o swoich błędach.

I o tym, jak bardzo pomogły ci się nauczyć czegoś nowego. Wspominaj je z przyjemnością i mów, że były szansą do pokazania twojej wytrwałości.

11. Nie chwal dziecka z byle co, bo zrozumie, że masz niskie oczekiwania i nie cenisz wysiłku.

W Europie mamy prawdziwą obsesję na punkcie poczucia wartości i chwalimy dzieci bez opamiętania, za wszystko. Gdy coś im przychodzi łatwo albo zrobiły byle jak i zostaną pochwalone – zniechęcą się do nauki.

12. Podkreślaj sukcesy, zamiast braków.

Jeśli dziecko ma ogromne problemy z jednym przedmiotem, zachęć je, by na lodówce pojawiła się kartka: „Co już umiem”. Codziennie przed snem zapiszcie na niej to, czego dziś dziecko się dobrze nauczyło oraz to, w czym już jest kompetentne. Nawet jeśli to będą tylko dwie daty lub cztery słówka czy jedna definicja. Zwróć uwagę dziecka, jak szybko kartka się zapełniała, o ile stał się mądrzejszy przez te kilka dni.

Przypominamy też 10 zasad bezpiecznego korzystania z internetu:

1. Korzystaj z oprogramowania antywirusowego,

2. Otwieraj wiadomości tylko od znajomych osób,

3. Ostrożnie pobieraj pliki z sieci,

4. Unikaj klikania w nieznane linki i załączniki w wiadomościach e-mail,

5. Nie podawaj w sieci danych osobowych ani haseł, nie wysyłaj swoich zdjęć,

6. Chroń swoje konta na serwisach społecznościowych,

7. Stosuj trudne do odgadnięcia hasła, które są kombinacją liter i cyfr,

8. Czytaj regulaminy,

9. Sprawdzaj, czy strona, do której się logujesz, ma zabezpieczenie SSL,

10. Pamiętaj, że osoba po drugiej stronie nie musi być tym, za kogo się podaje.

Źródło:

Jak zachęcić dziecko do nauki. 12 przykazań rodzica


https:/wnauce.pl/jak-zorganizowac-biurko-do-nauki/

Ten wpis został opublikowany w kategorii Życie szkoły. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.