Teatr Kurtyna z przedstawieniami profilaktycznymi

Dziś po raz kolejny do naszej szkoły zawitał Teatr Kurtyna. Odział przedszkolny i klasy I-III obejrzały spektakl pt. „Zaczarowany eliksir”. Wartości profilaktyczne, które płynęły      z przedstawienia to: Edukacja zdrowotna – kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie, szkodliwy wpływ używek i „śmieciowego” jedzenia na zdrowie człowieka. Kształtowanie postaw społecznych – wytrwałość w działaniu i dążeniu do celu, umiejętność właściwego zachowania się w sytuacjach zwycięstwa i porażki, zachowanie obowiązujących norm i reguł kultury osobistej, odróżnianie dobra od zła, nieufność w stosunku do nieznajomych dorosłych oferujących nam prezenty czy też zachęcających do wspólnej zabawy lub spaceru.

Klasy IV-VIII obejrzały spektakl pt. „Przesłuchanie” dotyczący cyberprzemocy. Główny bohater spektaklu, komisarz policji Robert Nowak ma za zadaniem złapać szkolnego cyberprzestępcę. W miejscowej szkole jedna z uczennic klasy VI padła ofiarą hejtu internetowego. Ktoś nieznany zaczął wysyłać do uczniów przerobione w programie graficznym zdjęcia, ośmieszające Dorotę. Na wszystkich z nich uczennica ma mieć kontakt z różnymi używkami, wyglądając w sposób kompromitujący. Początkowo zdjęcia pojawiały się w popularnych mediach społecznościowych do których dostęp mieli tylko uczniowie. Niestety na tym się nie skończyło, tajemniczy „ktoś” zdołał włamać się na prywatne konto Doroty dokonując jeszcze większego przestępstwa. Tym razem wszyscy łącznie z rodziną i nauczycielami zaczęli otrzymywać przerobione, kompromitujące fotki. Rozpoczyna się szkolna nagonka na Dorotę a niczemu nie winna uczennica przestaje chodzić do szkoły. Rodzice dziewczynki po rozmowie z Dyrekcja i pedagogiem szkolnym postanawiają zgłosić sprawę na policję. Zaangażowany w sprawę Komisarz Nowak przesłuchuję uczniów, którzy mogą być zamieszani w szkalowanie Doroty. Znajduje sprawcę, który ponosi zasłużone konsekwencje. Wartości wychowawczo-profilaktyczne: Kształtowanie postaw społecznych – wpływ grupy rówieśniczej na zachowania innych osób, wrażliwość na krzywdę człowieka, radzenie sobie z negatywnymi emocjami oraz zachowaniami agresywnymi. Zdrowie, edukacja zdrowotna – postawy otwarte na poszukiwanie pomocy, kondycja zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, zagrożenia dla życia związane z uzależnieniem od alkoholu, uzależnienia behawioralne (od telefonów czy internetu) jako nowa jednostka chorobowa. Bezpieczeństwo, profilaktyka zachowań ryzykownych, troska o własne bezpieczeństwo w relacjach opartych o kontakty w Sieci, rozwijanie postaw opartych na odpowiedzialności za dokonywane wybory, konsekwencje prawne wynikające z cyberprzestępczości.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Życie szkoły. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.